سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزانه ها

کتاب هایی که این تابستان با من همراه بودند

بعد از کلی نبودن و بی اینترنتی کشیدن سر انجام بازگشتم!
ادامه ی پست قبل را باید به فرصتی دیگر واگذاریم اما این پست
می خواهم در این پست چند کتابی را که در تابستان امسال خواندم را معرفی کنم. معرفی مختصری است تا در یک فرصت بهتر درباره ی هر کدام توضیح دهم.
اولین کتاب "پختستان" است. من هم با دیدن اسم اش کلی کنجکاو شدم ببینم درباره چه چیزی است. این کتاب داستان یک عدد مربع (!!) متشخص است که در فضای دو بعدی زندگی می کند و روزی می فهمد که بعد سومی هم وجود دارد. تصور کنید بفهمید که دنیایی کامل تر و بزرگتر از این دنیا وجود دارد! چه قدر ادامه ی زندگی برایتان سخت می شود! درباره ی این کتاب می توانید در این جا بیشتر بخوانید.
 


کتاب بعدی "نگاهی به فلسفه ؛ سبک کردن بار سنگین فلسفه" است. دوره ی مختصر تاریخ فلسفه ی غرب همراه با کاریکاتورهای جالب محتوای این کتاب است. تنها عامل جالب توجه کتاب برای من همین تصاویر بود! چون متن کتاب خیلی واضح نیست به خصوص برای آن هایی که با تاریخ فلسفه آشنایی ندارند. جالب ایت که نویسنده ی کتاب "دونالد پامر" در مقدمه گفته است که از این تصاویر برای آموزش بهتر دانشجویانش سر کلاس ها استفاده می کرده ! چیزی که حتی تصورش هم برای من خواب شیرینی بیش نیست!


و کتاب دیگر " محفل فیلسوفان خاموش" نام دارد. این کتاب نامه هایی است که بین یک استاد فلسفه(ویتوریو هوسله) و یک دختر یازده ساله (نورا) رد و بدل شده است. کتاب خیلی جالبی است. موقع خواندن این کتاب مدام به این فکر می کردم که من در سن نورا چه تفکراتی درباره ی دنیا و خدا و هستی داشتم؟ قهرمان این کتاب نوراست. دختر یازده ساله ای که درباره ی همه چیز اطرافش سوال می کند و مهم تر از آن فکر می کند.