سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزانه ها

چه کسی چشم سوم مرا برداشت؟!

امروز توی وبگردی هام به این لینک در انجمن حکمت و فلسفه برخوردم. واقعاً کنجکاو شدم ببینم این چشم سوم چی هست. مثل همیشه جناب google به داد رسید. ولی با دیدن نتایج جستجو ناامید شدم. بیشتر نتایج درباره ی متافیزیک و این جور علوم و عرفان ها که خیلی هم الآن زیاد شده بود. البته یکی دو تا لینک به درد بخور هم پیدا کردم و اینک نتایج جستجو درباره ی چشم سوم:


1. در آیین هندو معتقدند که شیوا ( خدای آفریننده، نگهدار آسمان و زمین، نابودکننده اهریمنان، بخشاینده گناهان) چشم سومی دارد که چشم عقل است که آن را با نام «بیندی - bindi» می‌شناسند. این چشم ورای ظاهر را می‌نگرد. همچنین آنطور که در اذهان عمومی نقش بسته‌است، این چشم سوم با انرژی خاص شیوا که عوامل و گناهان اهریمن را نابود می‌کند نیز رابطه دارد.



2. در اشراق ریکی Reiki اعتقاد دارند که در بدن مراکزی وجود دارد که به آنها مراکز انرژی یا چاکرا گفته می‌شود. چاکرا کلمه‌ای سانسکریت به معنای چرخ است. چاکراها یا مراکز انرژی در حال چرخش هستند و بخش‌های بسیار مهمی از کالبد انرژی محسوب می‌شوند. در مجموع بدن انسان هفت چاکرا دارد و هر یک از این هفت چاکرا با یکی از هفت غده بدن و همچنین با گروهی از اعصاب که شبکه نامیده می‌شوند مرتبط می‌باشد. هر یک از این چاکراها به یکی از قسمتهای بدن و وظایف مخصوص درون بدن پیوسته هستند که بوسیله شبکه عصبی یا غددی که به آن چاکرا مربوط می‌باشند کنترل می‌شوند. چاکرای ششم همان چاکرای پیشانی یا چشم سوم( آجنا) است که در سمت پیشانی و کمی بالاتر از بین دو چشم قرار دارد. طیف رنگی مربوط به این چاکرا آبی نیلی است. این رنگ باعث باز شدن چشم سوم - دید بیرونی و درونی - است. این رنگ برای آرامش و درمان بیماریهای ذهنی مفید است. رنگ نیلی آگاهی را بالا می‌برد و برای زنده کردن خاطرات فراموش شده مفید است. این چاکرا با درونی ترین قسمت وجودی انسان ( به عقیده غربیهای باستان مربوط به ناخودآگاه می‌باشد) که روح نام دارد و همچنین معنویت مرتبط است. این مکانی است که محرک ما و میزانی از آگاهی که فعالیتها و در واقع زندگی ما را هدایت می‌کند در آن قرار دارد. این چاکرا با خودآگاهی، خِرَد، آگاهی برتر، روشن‌بینی، آگاهی ساده، تجسم و تفکر ارتباط دارد.
در آخر من فکر می کنم چشم سوم همان فسلفه ی خودمان است! کسی که سوالهایی می کند که برای دیگران عجیب است، چشم سوم اش باز شده است! کسی که به دنبال علت همه چیز است، به دنبال چشم سوم خود می گردد.

وقتی فلسفه کارتون می شود!

برگشتن دوباره به پارسی بلاگ رو به خودم تبریک می گم!

امروز داشتم تو گوگل دو کلمه ی Philosophy و Caricature را سرچ می کردم. به نتایج جالبی رسیدم.

http://www.americangoethesociety.org/media/Hegel_Image.jpg

هگل به بالا نگاه می کند

جلد روی بعضی از شماره های مجله ی Philosophy Now هم جالب کار شده اند. مثل این یکی:

Aristotle - Philosophy Now Magazine cover artwork

ارسطو در حال خواندن 10 گام تا رسیدن به پرهیزکاری!

و موضوعات فلسفی:

 

استنلی عمیقاً ناامید شده بود تا این که در ارتفاعات کو های بوتان خودِ واقعی اش رو پیدا کرد!

 

http://www.funnytimes.com/archives/files/art/19990203.jpg
خوردن، زنده ماندن، تولید مثل .... همه ی این چیزا برای چیه؟